موجودی: موجود

Biosensors Nanotechnology

1,763,200 تومان

دسته بندی ها: ,

توضیحات

ویرایش دوم نانوتکنولوژی بیوسنسورها شامل 20 فصل است و طیف وسیعی از کاربردهای استفاده شده توسط حسگرهای زیستی بر اساس نانوذرات از جمله حوزه‌های جدید بیونیک، تولید نیرو و محاسبات را مورد بحث قرار می‌دهد.

صنعت حسگرهای زیستی به عنوان یک فعالیت کوچک و خاص در دهه 1980 آغاز شد و از آن زمان به یک صنعت بزرگ و جهانی تبدیل شده است. نانومواد نه تنها مصارف غیر دارویی و بهداشتی، بلکه ارتباطات راه دور، کاغذ و تولید پارچه را نیز بهبود بخشیده است. سنجش بیولوژیکی به درک سیستم‌های زنده کمک می‌کند و در بخش‌های مختلفی از جمله پزشکی، کشف دارو، کنترل فرآیند، نظارت بر محیط‌زیست، ایمنی مواد غذایی، نظامی و حفاظت شخصی استفاده می‌شود. این امکان را برای فرصت‌های جدیدی در بیونیک، تولید برق و محاسبات فراهم می‌کند که همگی از درک بیشتر رابطه بیوالکترونیکی بهره‌مند می‌شوند، زیرا پیشرفت‌ها در ارتباطات و مدل‌سازی محاسباتی ما را قادر می‌سازد در نحوه ارائه مراقبت‌های بهداشتی و افزایش تحقیق و توسعه و تولید تجدیدنظر کنیم. .

در این رشته که به سرعت در حال تکامل است، ترکیب مواد در مقیاس نانو با فناوری حسگر زیستی جذابیت زیادی پیدا کرده است. از نانوساختارها برای افزایش چسبندگی مواد حسگر زیستی به سطوح الکترود، چاپ نانو بارکد روی مواد زیستی، افزایش سرعت پاسخ‌های زیستی و تقویت سیگنال الکتریکی استفاده شده است. برخی از موضوعات مورد بحث در کتاب عبارتند از: گیرنده های زیستی برای سلول ها. گیرنده های زیستی برای فعل و انفعالات آنزیمی. نانومواد مبتنی بر دندریمر برای حسگرهای زیستی. حسگرهای زیستی در بلورهای فوتونیک دو بعدی؛ گیرنده های زیستی برای اتصال میل ترکیبی در توسعه ترانوستیک. حسگرهای زیستی برای پایش گلوکز؛ نانومواد مبتنی بر نقاط کوانتومی بدون فلز برای حسگرهای زیستی. گیرنده های زیستی برای حسگرهای زیستی میکروبی؛ نانومواد پلاسمونیک در حسگرها. بیوسنسورهای مغناطیسی؛ حسگرهای زیستی برای تشخیص بیومارکرهای بزاقی سرطان و بیماری‌های عصبی. طراحی و توسعه شیمی حسگرهای فلورسنت برای شناسایی آمین های بیولوژیکی و مطالعات تصویربرداری سلولی آنها. کاربرد نانوکاوشگرهای نوری برای سنجش زیستی فوق مولکولی. کاربردهای In Vivo برای نانومواد در حسگرهای زیستی. بیوسنسور و نانوتکنولوژی برای تشخیص سرطان پستان. گیرنده های زیستی برای تعامل آنتی ژن-آنتی بادی. حسگرهای زیستی برای تجزیه و تحلیل رنگ و رنگدانه. گیرنده های زیستی برای بافت؛ حسگرهای زیستی برای تشخیص آفت کش ها. و پیشرفت در کاربردهای حسگر زیستی برای ایمنی محصولات کشاورزی.

 

توضیحات تکمیلی

انتشارات

wiley

سال چاپ

2023

شابک

9781394166244

صفحه

512

نویسنده

Inamuddin , Tariq Altalhi

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “Biosensors Nanotechnology”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *